fredag 19 oktober 2012

Mycket hände

När jag var i Shanghai, jag ärförvånad att jag klarade mig så bra. Vi åkte mycket taxi och tunnelbana. Oftast var kineserna väldigt vänliga och reste sig, annars sa min dotter till. Taxi var väldigt billig, men man fick inte gedricks, servar en förolämpning. Vi åt ute vilket var jättegott, inte alls som i Sverige. Jag gick på massage två gånger, gjorde i ordning mina fötter vilket var underbart. Tiden där var underbar men tyvärr gick den allt för fort.

söndag 14 oktober 2012

Jag har inte

Direkt legat på latsidan hela tiden det här helåret. Åtminstone mellan åtta till fem.  Jag var på semester i Shanghai och hälsade på min dotter. Det var en lång resa, men härlig. Men på ditresan fick jag en bättre plats och jag lyckades somna. Min dotter var där och mötte mig. Vi tog först tåg och sedan taxi. När vi var framme så vilade jag en stund, därefter gick vi till marknaden och shoppade och sedan tog vi middag på en god kinaresturang. Efteråt så gick vi på massage innan vi gick hem.

måndag 8 oktober 2012

Inte skrivit

Jag har inte skrivit på länge. Men nu ska jag ta mig i kragen och göra det. För jag är arg på människor som tror att de kan säga vad som helst till en för att man har stroke. I går så träffade jag en sådan. Hon tyckte jag var tyst, jag förklarade att jag var trött. Det var väl ok, men sedan tyckte hon  att jag var så ung för att få stroke. Jag blev faktiskt riktigt ledsen, för fakta är att 15% av oss som fått stroke har haft hjärnblödning och de mesta är under 50 år. Jag tillhör den kategorin. Sedan så är det tyvärr att prop har gått ner i åren pga att vi lever i ett stressigt samhälle. Vi har så många måsten. Så har. Det hänt en del positivt också, jag har köpt mig en trehjuling och lärt  mig att cykla. Vilken frihet och vad folk är vänliga vid en med en trehjuling. Det har tom varit och frågat mig om denna.

söndag 11 mars 2012

Jag är trött på

Att jag nästan alltid är trött
Att allt går långsamt
Att det inte blir riktigt städat
Att det inte blir riktigt tvättat
Att min högra arm inte är med
Att det tar så lång tid att skriva
Att vara sjuk
Efterlyses en person som är frisk och tror att vi är lata som är sjuka eller arbetslösa, så kan vi byta.

I går

I  går så hade jag inte ont i huvudet på hela dagen. Det har jag inte haft på ett halvår allra minst. Min dotter tycker att jag pratar mer otydligt. Så det var nog på tiden att jag blev sjukskriven igen. De märker ju sådant som jag själv inte märker. Men skam den som ger sig. Nu ska jag diska, för det blir ju så att bjuder man på mat så blir det disk.

lördag 10 mars 2012

Jag har

Jag har varit på simskola idag. Så snart kan jag simma igen. Jag har räknat ut att jag har lärt mig gå fem gånger, lärt mig cykla fyra gånger för jag kan inte cykla, lärt mig prata två gånger och nu lär jag mig simma för andra gången. Att det var så många gånger beror på att jag gick på kryckor som barn. När jag sen blev 50+ fick jag operera mina höfter med två års mellanrum. Sen så fick jag min stroke. Nu ser jag fram emot att bli 60 och kanonfrisk, plus bra på att simma!!!

fredag 9 mars 2012

Snacka om tur

Jag åkte till bibloteket och låna mina böcker, sedan vidare till affären för att handla. Där stötte jag på några vänner så jag frågade om skjuts hem. Det fick jag, så det var bara att handla lite mer, för det tog de i bilen. Tur. Inte nog med det, jag fick två burköppnare som hon hade köpt ät mig. Men innan vi åkte hem så gick vi och fikade på det nya kaffet. Det var riktigt trevligt. Sen när jag kom hem så installerade jag bankid för det måste jag ha för vi ska gå igenom mina pensioner på söndag. Har man en ekonom i familjen så måste man göra det :-). Men nu ska jag bara ta det lugnt.