måndag 8 oktober 2012

Inte skrivit

Jag har inte skrivit på länge. Men nu ska jag ta mig i kragen och göra det. För jag är arg på människor som tror att de kan säga vad som helst till en för att man har stroke. I går så träffade jag en sådan. Hon tyckte jag var tyst, jag förklarade att jag var trött. Det var väl ok, men sedan tyckte hon  att jag var så ung för att få stroke. Jag blev faktiskt riktigt ledsen, för fakta är att 15% av oss som fått stroke har haft hjärnblödning och de mesta är under 50 år. Jag tillhör den kategorin. Sedan så är det tyvärr att prop har gått ner i åren pga att vi lever i ett stressigt samhälle. Vi har så många måsten. Så har. Det hänt en del positivt också, jag har köpt mig en trehjuling och lärt  mig att cykla. Vilken frihet och vad folk är vänliga vid en med en trehjuling. Det har tom varit och frågat mig om denna.

Inga kommentarer: