torsdag 20 oktober 2011

Lustigt

Som det är, man tror att man snackat av sig om sin stroke. Men så fort det kommer en människa med stroke så snackar man om den. Det är väl att man kanske någonstans känner igen sig. På min skrivarkurs är det en som har haft stroke och rent matematiskt så bör det ju vara någon människa som har haft det. Det är ju ändå en hel del som får det, ca 70 000 om året. 85% får en propp så är det resten som får en hjärnblödning vilket jag råkade ut för. Men jag är glad att jag råkade ut för den när jag gjorde det, för hade det varit ett år senare hade Rebecka varit ensam om att ta smällen, för Isabelle är ju i Kina. Sen kan jag lättare komma igen nu när jag ändå skulle ha en stroke.

Nu till något roligare. Mickan har skruvat ihop två stolar åt mig. De blev inte alls så illa, hon är riktigt duktig. Det är verkligen bra att man har sådana vänner.

Idag ringde jag till Anna-Greta och grattade på födelsedagen och då frågade hon om vi skulle promenera i det fina vädret. Då blev det en pomenad till Nödinge och där blev det tårta. Sen fick jag en flaska hemmagjord saft. Sen var det bara att gå hem igen, jag har legat av mig lite för jag blev trött så jag måste börja gå igen.


 

1 kommentar:

MICKAN sa...

Jag lovar på heder och samvete att det var inte svårt att sätta ihop stolarna.

Nu får jag nog ringa dig, vilken födelsedag?