fredag 20 januari 2012

Lite av varje

Mickan ringde mig igår och ville jag skulle gå med henne på en liten promenad. Det var ju fint väder och en liten orkade jag med. Så vi beslöt oss att gå längs med älven, vi stannade ibland så hon skulle kunna fotografera. Vi räknade med att gå två-tre km och sedan vända. Rätt som det var hade vi gått fem kilometer. Hon hade nog planerat detta :-) skulle jag tro. För hon pratade om att jag skulle vara glad att jag inte hade packning också. Men vi vände och gick hem igen, för ni ska inte tro att jag fick ta buss. Vi var väl ute i runt 2 timmar och jag var alldeles färdig. Jag försökte gnälla lite men det hade jag ingenting för.

Vet ni något intressant,på mitt lilla apanage på 14 någonting betalar jag 1100 mer i skatt än en som har ett jobb plus att jag ska betala 600 för mina resor. Vi har verkligen fått ett 2/3 samhälle. Hoppas Reinfelt och kompisar är nöjda.

1 kommentar:

MICKAN sa...

Hahaha ... du klarade det alldeles galant :D

Klart jag planerade att gå så långt ... nej, det gjorde jag faktiskt inte. Tur var ju att det kändes som det gick fortare när vi gick tillbaka.


Det är allt ett bra konstigt samhälle vi lever i. Det är ju för jäkligt att du själv betalat skatt hela livet och sen ska råka ut för detta också till råga på allt!