lördag 20 augusti 2011

Isabelles körkort

Hon tog körkortet några veckor innan hon skulle till Kina. Hon kom till mig samma dag som hon tog och vi åkte och handla. Sedan berättade hon att hon skulle åka och lämna hunden på prov så att han trivdes på lördagen tillsammans med en en kompis.

På fredagen ringde hon frågade om jag kunde följa med för kompisen kunde inte. Det var utanför Jönköping så det var en del mil att åka fram och tillbaks men jag sa ja. Denna milda människa blev helt annorlunda bakom ratten.

När vi kom fram sprang en hellycklig hund ut. Det var på landet och han hade suttit länge i bilen. Han hade varit där en gång förut och han trivdes där, det var skönt. Hon skulle hämta honom på måndagen och jag fick höra att hon skulle åka själv, så det fanns inget annat att göra än att erbjuda mig. Det var dumt för jag blev helt slut i en vecka efteråt. Men jag skulle göra det igen, för att köra så långt med nytt körkort är väl inte så lämpligt.

Inga kommentarer: