lördag 25 juni 2011

Anki

Det var faktist kul att gå hos Anki, vi spelade trummor vilket jag inte var så bra på. Men det roligaste var när jag fick göra scones med rårivna morötter i. Sen fick jag äta dem också, inte alls dumma. Hon skickade med mig några hem också men de ska ätas färska. Sen fick hon förr sig att jag skulle göra köttbullar också för hon trodde att jag inte lagade mat. Det var väl sanning till en viss del, men det finns ju färdigmat men jag klarade även enklarare matlagning. Men hon tyckte att jag gått ner så mycket men jag åt mera onyttigt innan jag blev sjuk. Men köttbullarna de blev helt ok.

Så hade jag börjat sticka också,  men det började jag med sista helgen jag låg på Högsbo för arbetsterapeuften sa att det skulle ta tid innan jag kunde sticka. Men å andra sidan jag klarade mina tester bättre än vad han trodde så det var bara så. Så jag och Barbro åkte iväg och köpte garn till en tröja och så började min långa väg mot stickningen. Det gick inte så bra som innan men det gick och det blev fin.


Jag och min "älskade" tröja. Nu ser jag lite bättre ut över munen.

2 kommentarer:

MICKAN sa...

Din tröja är verkligen fin!
Jämna fina maskor är det också.

Monica sa...

Hej vännen!
Hoppas att detta kommer fram..har försökt flera gånger men ej lyckats???
Fin blogg du har...intressant att läsa....du kommer att fixa detta.
Sköt om dig ..kramar från Monica