tisdag 21 juni 2011

Frissan och Stockholm

Det var skönt att komma iväg till frissan, för jag skulle ha behövt klippa mig för länge sedan. Jag klippte mig kort och lättsköt för jag var inte så vidare på att sköta mitt hår i och med att min högra arm var så dålig.

Ja på lördagen skulle jag åka till Stockholm med mitt kortgäng. Vi hade ju bestämt resan och vandrarhem innan jag blev sjuk. Men jag frågade doktorn när han skrev ut mig på tisdagen om det det var farligt att jag reste på lördagen vilket det inte var.

Sagt och gjort vi åkte tidigt och fick ett fönsterbord vilket var tur. Faktist gick det riktigt bra att spela kort med en hand. När vi kom fram till Stockholm skulle vi gå en bit och tack och lov så tog Lisbeth hand om min väska för den blev tung efter ett tag. Sen var det väl inte det lättaste att gå på kullerstenar men det fanns alltid en arm att hålla under.

Vi lämnade bagaget och gick ut och åt. Det var gott med mat, annat än microvärmd mat. Sen var det lite promenad i gamla stan och fika. Sedan gick jag och vilade en stund så jag orkade med kortspel på kvällen.

Nästa dag var vi ute och tittade på stan en stund innan det var dax för oss att resa hem. Resan blev försenad hem till och med en timme vilket var bra för då fick vi en ny biljett.

Inga kommentarer: